First week aussieee - Reisverslag uit Manly, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu First week aussieee - Reisverslag uit Manly, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu

First week aussieee

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Augustus 2013 | Australië, Manly

First week

Liggend in een hangmatje met ipod en rice crackers (1 dollar, mega chil) bedenk ik me dat de eerste week Aussie er alweer op zit. Wat lijkt t al lang dat ik hier ben... Zoveel dingen al gezien, gedaan, verzonnen om nog te gaan doen. 

Ik slaap in een hostel in Manly, dat is een half uurtje met de ferry vanaf Sydney. Een ruime kamer met 3 stapelbedden, we slapen met alle meiden op een kamer dus met zijn vijfjes. Het is 5 minuten lopen naar het strand en er zit een winkel op de hoek. Al het uitgaan is 10 minuten lopen, dus prima te doen allemaal.

De eerste 3 dagen waren ingepland door Australian Backpackers, de organisatie waarmee ik ben. Super fijne organisatie, op Schiphol stonden ze al op me te wachten. We zijn met een groep van 12 man, ook zo gek dat ik die allemaal ook pas een week ken, lijkt veel langer. We zijn naar een parkje geweest met kangoeroe's enzo, naar de blue mountains, mooie wandeling langs schattige strandjes en plekken met het mooiste uitzicht over de hele stad. De organisatie heeft ook bankpas en medicare geregeld, en goede autodealers laten zien. De eerste avond meteen een typisch Australische bbq, met kangoeroe vlees en alles erop en eraan. Op stap gegaan, drank is belachelijk duur maar ik heb mn ogen uitgekeken. Meisjes helemaal mooi opgetut, maar de jongens waren echt van die surfdudes met lange haren en grote shirts. Heel geinig om te zien. 
Na die eerste paar dagen was de groep al heel hecht geworden. Iedereen een week bijgeboekt. Middagjes naar het strand, naar Sydney, koffie drinken in het leuke tentje op de hoek, gratis kaartjes gekregen voor de Blue Man Group (was super vet). Art Gallery bekeken, om de moeders trots te maken. Sushi eten in het park, zijn hier nog andere liefhebbers gelukkig. Net mijn RSA gehaald, dat is een cursus die je gevolgd moet hebben om in een cafe te kunnen werken, zodat je mensen kan zien als ze dronken zijn. 

Alles is ontzettend duur hier, maar ik begin er al goed mee om te gaan. In het hostel waar we nu zitten, zitten voornamelijk Nederlanders. Het valt me tegen hoe lastig het is als je alles in het Engels moet doen, daarom is het wel chil dat ik hier nog met zoveel Nederlanders zit. Verder zijn alle Aussies super vriendelijk, gezellige mensen met een hele chille blik op het leven wat natuurlijk goed bij mij past. Beetje chille op het strand, surfen, werken, kroegjes in. 

Nu is het moment aangekomen dat ik moet bedenken wat ik wil de rest van het jaar. Ik heb heel veel dingen die ik nog wil doen dus heb vanochtend een gesprek gehad met iemand van Australian Backpackers om het allemaal even op een rijtje te zetten. Mijn planning nu is eerst geld verdienen. Morgen ga ik mijn cv's langs brengen bij een paar restaurantjes en cafe's in Manly. En we zijn opzoek naar een appartement met 6 man. De hostels zijn vet duur, gemiddeld 30 dollar per nacht, dus dat schiet niet op als je wilt sparen. Dan zou ik tot kerst enzo hier wonen. Als het niet lukt om goed werk hier te vinden, of een degelijk appartement, ben ik van plan om meer het land in te trekken en in een klein dorpje een baantje te zoeken. Even helemaal rustig, genieten van het warme weer en vooral geen drukte, lekker werken in het plaatselijke cafetje ofzo. Na oud en nieuw wil ik sowieso met Annemijn een auto kopen, om daarmee vervolgens de westkust af te gaan en even helemaal back to basic. De mooiste stranden, geen toerisme, slapen in de auto, douchen in de zee. Ik zie het helemaal voor me!

Well guys, dit was het dan zo ver. Hoop dat het thuis ook allemaal lekker gaat! Ik ben goed beland hier, mis jullie natuurlijk wel.
kussiesss


  • 05 September 2013 - 08:30

    Sanne Buenen:

    Heerlijk Roos! Geniet van het mooie land, het weer en al die vrijheid! Wij lezen met je mee :) Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Dysart

24 Oktober 2013

roadtrip

03 Oktober 2013

Maandje verder

30 Augustus 2013

First week aussieee
Roos

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 3566

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: