roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu

roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Roos

24 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

G'day mates!

Wat een ontzettende gave dingen meegemaakt de afgelopen 2 weken. We zijn 8ste weggereden uit Manly, richting de blue mountains. De eerste nacht ergens in een buurt op straat de bus neergezet omdat we toen al nergens een camping konden vinden. De bus was mega groot, je kon er makkelijk in staan. Toen zijn we zo door het binnenland naar Adalaide gereden. Door de kleinste dorpjes, mooiste natuur. Van bossen tot uitgestrekte vlaktes waar je gewoon zo ver kon kijken en niks anders zag dan grond en lucht. Echt mijn ogen uitgekeken! In de dorpjes was het ook altijd weer avontuur. In een dorpje gingen we in het plaatselijke restaurant wat eten, raakte aan de praat met 2 oude mensen aan de bar, bleken de baas en zijn vrouw te zijn. De vrouw werkte voor de krant en vond onze verhalen zo bijzonder, dat we hier waren zonder ouders en zo jong enzo, dat ze foto's van ons gemaakt heeft en het in de krant zou zetten. De man werkte ook als schoolbuschauffeur, dus werden we uitgenodigd om de volgende morgen om 7u s'ochtends een ritje mee te maken en alle kindjes uit de buurt ophalen en naar school brengen. Te geinig was dat!
De dagen bestonden uit rijden, of chillen op het bed, beetje naar buiten kijken, meezingen totdat de jongens er totaal gestoord van werden, boodschappen doen/uiteten, slaapplek zoeken, en dan avond chillen. Na een week kwamen we in Adelaide aan. Niet super boeiende stad, maar het was wel fijn om weer even in bewoonde wereld te zijn. Na 2 dagen doorgereden. Vanaf Adalaide richting Melbourne via de great ocean road. Wat super mooi is dat! mooie blauwe zee, mooie natuurlijk, regenwouden alles. Onderweg kwamen we 2 Nederlandse stelletjes tegen. Dus zijn met zijn 8en verder gereisd. Op het dak van de jeep koala's bekeken door het regenwoud, ontzettend veel gelachen! Waren hele mooie 2 weken, super erg genoten.
Nu ben ik alweer 3 daagjes in Melbourne. Het is een vette stad, met leuke tentjes. Gister wilde we even ergens drankje doen, dus beetje op straat gevraagd waar het nou leuk was. Kwamen we uit op het dak van een gebouw, je kon heel de stad bekijken, mooie bar en goede muziek, super nice! Het is hier wel koud en regen... dus ik denk dat ik hier niet lang blijf, misschien later terugkomen als het beter weer is.
Ik zit nu weer in dubio wat ik wil doen... hier blijven en werk zoeken, of ergens anders heen gaan. Misschien wel op een boederij voor mijn second year visa gaan werken. Met zon! ik moet het allemaal nog even bekijken. Heb het in ieder geval nog steeds helemaal fijn hier:)
Mijn credit voor de computer is helaas op.. dus ik moet weer goodbye zeggen.

kussiessss!!

  • 24 Oktober 2013 - 11:29

    Han:

    kort maar krachtig haha!! have funnnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Dysart

24 Oktober 2013

roadtrip

03 Oktober 2013

Maandje verder

30 Augustus 2013

First week aussieee
Roos

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 3573

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: