Maandje verder - Reisverslag uit Manly, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu Maandje verder - Reisverslag uit Manly, Australië van Roos Groenen - WaarBenJij.nu

Maandje verder

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Oktober 2013 | Australië, Manly

Hello allemaal, hier weer een update van mijn leventje aan de andere kant van de wereld. In mijn vorige verslag kon je lezen dat ik had bedacht te gaan werken en hier in Manly een lange tijd te blijven. Nou ik heb een baan gezocht en gevonden, bij Mex&Co, een Mexicaans restaurantje. Heel veel uren gemaakt, verdiende onder het minimum loon, terror baas, dusss gister heb ik daar ontslag genomen! Wel hele leuke mensen ontmoet. Elke dag moesten we als de laatste klanten weg waren heel het restaurant boenen, was je vaak wel anderhalf uur mee bezig.. Wel konden we daar Corona's voor 2,50 kopen (mega cheap) dus dat deden we altijd, en dan op het strand met paar collega's eventjes rustig biertjes drinken om weer bij te komen. Heb uiteindelijk behoorlijk veel verdient, dus ben blij dat ik even gewerkt heb. 
Buiten het werk om heb ik op mijn vrije dagen genoten van Australie. Auto gepakt met wat vrienden naar de mooiste plekjes rijden, hier in Manly genieten van het strand, en vooral heel blij zijn dat ik hier zit!
Nu dat ik geen baan meer heb, ben ik dus vrij om te gaan. Dat ga ik ook doen, ik wil meer zien dan alleen Manly natuurlijk. Dus maandag vertrek ik, met Annemijn, Nick en Claudius (zijn jongens die we in het Hostel ontmoet hebben) naar Sydney. Daar gaan we een busje huren om vervolgens op pad te gaan. Richting Melbourne. Vanuit daar zien we dan vanzelf wel weer waar we verder heen gaan. Ik heb er super veel zin in!! ik heb nu wel een goed zakcentje om even vooruit te kunnen, en we kunnen altijd woofen. Dan werk je op een boerderij ofzo, en dan krijg je inplaats van geld onderdak en eten enzo. Dus dan verdien je vaak niks maar je maakt ook zeker niks op. Dus dat is altijd handig om eventjes te doen. En we kunnen ergens fruitplukken, dus om het geld maak ik me geen zorgen meer. Het voelt wel gek om Manly te verlaten, ik heb hier nu een paar weken gewoond en het voelt echt home. Als je op straat loopt kom je mensen tegen die je daadwerkelijk kent. vaak in de avond naar de Steyne, een grote kroeg soort ding hier in de buurt, daar ken je ook altijd mensen, En omdat iedereen altijd zo vriendelijk is, maak je ook snel nieuwe vriendjes. Hier zitten wel ontzettend veel Nederlanders. aan de ene kant natuurlijk wel chil, want je kan gewoon lekker Nederlands kletsen enzo. Maar ik vind het ook zo cool om mensen uit andere landen te ontmoeten, die heb je hier natuurlijk ook genoeg maar je trekt automatisch een beetje naar de Nederlanders. Dus vind dat ook wel leuk, weer even nieuw avontuur aan te gaan.
Ik vind het lastig dat ik zo weinig contact met Nederland kan hebben, in mijn nieuwe hostel heb ik geen internet en het tijdsverschil is natuurlijk ook onhandig. Maar ik ben ook heel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat :) 
Elke dag maak ik wel weer nieuwe leuke dingen mee, maar als ik nu dan zo in bedje lig te bedenken wat ik allemaal wil vertellen, kan ik amper iets verzinnen. Maar het komt er in ieder geval op neer dat ik het super fijn hier heb, besef me heel goed dat ik elke dag moet genieten want de tijd vliegt voorbij. Dus dat doe ik ook zeker! Soms natuurlijk een mis thuis momentje, maar dan lees ik weer even het super lieve boekje wat ik van Hannah gekregen heb met allemaal schattige tekstjes van vriendinnetjes enzo en dan ben ik weer happy, of ik kijk foto's terug, of even skypen. 
Oja ik ga leren skateboarden! heb gister eentje van iemand gekregen dus nu wil ik het kunnen haha. Ook hebben we een step, allemaal vet handig en normaal hier. 

Nou dit was het dan wel weer even voor nu. Mijn volgende verslag zal sneller volgen! 
Denk veel aan jullie, kussiesss 

  • 03 Oktober 2013 - 11:41

    Han:

    love je storiesss en jou!! kusje

  • 03 Oktober 2013 - 17:22

    Karlijn:

    klinkt heel fijn allemaal, have fun in sydney schat xxx

  • 04 Oktober 2013 - 09:19

    Floor:

    klinkt super schat, missyou XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Dysart

24 Oktober 2013

roadtrip

03 Oktober 2013

Maandje verder

30 Augustus 2013

First week aussieee
Roos

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3560

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: